piątek, 20 czerwca 2008

Po City na rowerze

Dzisiaj znowu wsiadłem na rower. Tym razem chciałem sprawdzić ile zajmie mi dojazd do pracy w opcji rowerowo-pociągowej. Niestety więcej czasu niż autobusami, poza tym w city parking zamykają o 20, a szkołę będę kończył o 21 więc do szkoły też nie będę mógł jeździć rowerem.

Najpierw pojechałem do Woodridge gdzie wsiadłem w pociąg, do Bowen Hills jechałem ok 50 minut. Stamtąd mam rzut beretem do pracy ale się zgubiłem i wyszło trochę dłużej. Po drodze odwiedziłem Albion Park gdzie znajduje się Brisbane Greyhound Racing Club. Może kiedyś wybiorę się wyścigi chartów, jeszcze nigdy nie widziałem. Dalej wzdłuż rzeki pojechałem do pracy, krótki odpoczynek i w górę Racecourse Road do Eagle Farm - Queensland Turf Club. Na Służewcu nie byłem to może to się wybiorę zobaczyć wyścigi konne. Pstryknąłem kilka fotek i wyruszyłem w drogę powrotną.

W City zatrzymałem się na rogu Ann St i Queen St gdzie zrobiłem zdjęcie "Pasażerowi" - rzeźbie zrobionej przez Polaka Cezarego Stulgisa. Tydzień temu w City został otwarty parking rowerowy. Pojechałem zobaczyć jak działa. Jest super sprawa, możesz zostawić w bezpiecznym miejscu rower, masz swoją szafkę, można wziąć prysznic i za kazdym razem dostajesz czysty ręcznik. Miejsc jest 420. Trzeba tylko wykupić członkostwo. 1 dzień kosztuje 6$. Niestety moja szkoła będzie się kończyła o 21, a parking jest otwarty pon-pt 6-20.

Parking znajduje sie przy Roma Street więc do pociągu miałem blisko.

W sumie wyszło tylko 20 km.

Pociąg


Albion Park


Albion Park


Wieszak na rowery przy przystanku autobusowym


Eagle Farm - Queensland Turf Club


Brisbane River i Gateway Bridge (jedyny płatny w Brisbane)


Parking dla żaglówek


Centrum miasta, kościół na skale obok szklanego wieżowca


"Pasażer"


Inny kościół między wieżowcami


Najnowszy parking rowerowy


Jż za 8 minut będzie mój pociąg. Dwa monitory - 2 czasy


Trasa


Wyświetl większą mapę

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

niezla wyprawa, pozdrawiam
Alina T.