czwartek, 25 czerwca 2009

Community and Corporate Engagement Program

W poprzednim tygodniu brałem udział w programie dla chętnych organizowanym przez mój uniwersytet oraz Volunteering Queensland. Miał on na celu przedstawić nam jak wykorzystać naszą wiedzę w pracy w wolontariacie, a pracę w wolontariacie do poznania kultury australijskiej, nabrania doświadczenia w zawodzie i w przyszłości znalezieniu dobrej pracy.

Aby znaleźć pracę w trakcie lub tuż po studiach jest bardzo ciężko, gdyż wszędzie trzeba pochwalić się doświadczeniem. Aktualnie w Australii doświadczenie w pracy darmowej jest traktowane na równi z doświadczenie z pracy płatnej. Wcześniej nie zastanawiałem się nad wolontariatem i kojarzyłem z nim pracę fizyczną jak np. rozdawanie ulotek czy zbieranie podpisów. Okazało się, że można też pracować w administracji czy w dziale księgowym. Ta opcja bardzo by mi pasowała, dwa w jednym - zdobywanie doświadczenia i pomoc w szczytnym celu.

Dzisiaj na podsumowanie kursu byliśmy w Hotelu Royal on the Park na prezentacji kilku organizacji charytatywnych. Oprócz nich było też kilka firm (ale to dla studentów IT) oraz organizacja CPA Australia - jedna z trzech organizacji zrzeszających księgowych w Australii.

Po prezentacji organizacji charytatywnych dyrektor naszej uczelni wręczył nam pamiątkowe dyplomy. Na koniec po lunchu odbyła się "networking session" czyli nawiązywanie kontaktów z przedstawicielami firm i organizacji, co docelowo mam nam pomóc stworzyć sieć kontaktów i pomóc znaleźć dobrą pracę.

Brak komentarzy: