piątek, 23 września 2011

PL - CNK i MPW

Planując wakacje w Polsce wsród atrakcji znalazły się wizyty w różnych muzeach itp. Rozpisując szczegółowy plan pobytu znalazło się miejsce na dwie takie atrakcje i w piątek wybrałem się z Mamą do Centrum Nauki Kopernik i Muzeum Powstania Warszawskiego.

Centrum Nauki Kopernik zostało otwarte w zeszłym roku więc przed moim wyjazdem nie miałem okazji się tam wybrać. W samy CNK "zwiedzający mogą poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach". Centrum składa się z pięciu galerii (Świat w ruchu, Człowiek i środowisko, Korzenie cywilizacji, Strefa światła, Bzzz!); RE: generację (dla dzieci); Planetarium Niebo Kopernika, Parku Odkrywców i Laboratoriów - jeszcze nie otwarte. Więcej szczegółów na stronie Centrum www.kopernik.org.pl
Nie zwiedziłem z Mamą wszystkich galerii, za dużo jak na jeden raz, po dwóch godzinach potrzebowałem przerwy od wszelkich eksperymentów.



Na wczesny obiad poszliśmy do BUWu czyli nowoczesnej Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, w której spędziłem wiele godzin przygotowując pracę magisterską kilka lat temu. Na dachu Biblioteki znajdują się ogrody, które są dobrym miejscem, żeby zrobić sobie przerwę w nauce :)



Kolejny punkt dnia to wizyta w Muzeum Powstania Warszawskiego, od samego początku numer jeden na liście "do zrobienia w Warszawie". Tej Instytucji chyba nie trzeba przedstawiać, nowoczesne, interaktywne muzeum przedstawiające ważne wydarzenie w historii Polski.

Brak komentarzy: